agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3478 .



Senator si dirijor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2005-08-11  |     | 



Senatorul: - Alo! Alo! Buna ziua. Sunt Daniel Bursucescu, senator de Bahlui si pentru ca am apucat deja sa ma prezint as dori sa stiu cu cine vorbesc.
Dirijorul: - Sa traiti, domnule senator. Sunt Alecu Pitigoi, dirijor la Opera Romana.
Senatorul: - La fix, domnu’ Pitigoi. Pe dvs. va cautam. V-am sunat sa va propun o afacere. Sa stiti ca aveti de-a face cu un om drept, integru si cinstit. Uitati care-i treaba: in cartierul verde, la cativa km de Bucuresti, am o casuta cu etaj si curticica. Acolo vreau sa organizez un party in cinstea nevastei mele adoptive, sa-i fac o surpriza cu ocazia implinirii a doua luni de cand suntem uniti pe vecie.
Dirijorul: - Cu ce pot fi de folos?
Senatorul: - Domnu’ Pitigoi, sunt business man din tata-n fiu. Vedeti, sotia mea e melomana prin dobandire si, ca atare, iubeste ariile celebre. Stiti sa cantati asa ceva?
Dirijorul: - Pai, noi asta facem aproape in fiecare seara.
Senatorul: - Perfect. Cati sunteti in orchestra?
Dirijorul: - Doisprezece.
Senatorul: - Domnu’ Pitigoi, eu, ca om serios, drept si integru, va ofer doua mii de euro daca veti canta sambata noapte in foisorul din curtea mea. Doua mii de euro pentru doua ore de arii. Convenabil?
Dirijorul: - Desigur, domnule senator. Incheiem afacerea.
Senatorul: - Bun. Maine batem palma si, dupa o repetitie de cateva minute, vom semna actele. Eu respect legea, dom’le, nu ca altii… Sunt integru!
Dirijorul: - De acord cu dvs.. Veniti maine, la Opera, pe la pranz ca avem repetitie cu Verdi.
Senatorul: - Cu siguranta la ora douasprezece voi fi acolo. Sunt om de onoare!


*

Senatorul: - Buna ziua. Sunteti domnu’ Pitigoi?
Dirijorul: - Buna ziua, domnule senator. Eu sunt. Sa va prezint trupa.
Senatorul: - Domnu’, ati uitat ca sunt foarte ocupat si parolist? Nu mai pierdeti vremea si dati-i drumu’ la arie.
Dirijorul: - Cum doriti. Domnilor, atentie la dirijor. Un, doi…

Senatorul: - Stop! Ce-i asta domnilor? N-am vazut atata nedreptate! Chiul in adevaratul sens al cuvantului! Pai, in vreme ce unii muncesc, altii citesc ziare? Si mai primesc si bani pe de-asupra.
Dirijorul: - Nu sunt ziare, domnule senator, sunt partituri. Si nu chiulesc, ci asteapta sa le vina randul.
Senatorul: - Ce rand sa le vina, dom’le?! Sa faca bine si sa cante cu totii!
Dirijorul: - Un, doi…

Senatorul: - Stop! Alta nedreptate! Pe domnul ala din colt, gras si falos, il puneti sa cante intr-un betisor si p-ala de-l ia vantul de slab ce e, sa sufle in magnetofon?
Dirijorul: - Domnule senator, alea-s tobele. Domnul Vasiliu, care-i mai solid, canta la piculina, pe cand domnul Alexandrescu, cel slab, bate la tobe. Nu sufla, ci loveste tobele.
Senatorul: - Nu-i drept, domnu’ Pitigoi! Eu, ca om integru, nu suport chiulul. Asa ca, fa bine si roteste-i. Pune-i invers.
Dirijorul: - Dar…
Senatorul: - Nici un dar, domnu’ Pitigoi! Ala mare sa bata tobele si ala slab sa sufle in pipilina.
Dirijorul: - Piculina.
Senatorul: - Piculina, cum dracu’ i-o zice!
Dirijorul: - Domnule senator, fiecare cunoaste un anumit instrument. Nu-i pot schimba intre ei.
Senatorul: - E, nu puteti! Hai! Hai, ca-i tarziu! Terminati aria asta, ca si asa am pierdut o groaza de timp.
Dirijorul: - Unu, doi…

Senatorul: - Stop! Sunteti teribili, domnilor. Te ri bili! Peste tot, nedreptate! Uita-te numai la cei patru din dreapta. Doi sufla mai tare de le ies tevile pana-n ceafa alora din fata, iar ceilalti doi abia respira. Asa-i, domnu’ Pitigoi?
Dirijorul: - Sunt suflatorii, domnule senator. Si alea-s trompete.
Senatorul: - Si, ma rog, de ce nu sufla toti la fel?
Dirijorul: - Pai depinde cum scrie in partitura. Asa a compus Verdi opera.
Senatorul: - Ce Verdi, dom’le!? Si daca Verdi a fost extremist si exploatator facem ce-a zis el? Pe cuvant, domnu’ Pitigoi, imi amintesti de ‘Coliba unchiului Tom’… Auzi la el: sa compuna muzica la care unii sa traga si altii sa frece menta?! Ca-n sclavagism, ce sa mai vorbim! Domnu’, sunt om cu principii, si nu voi permite astfel de comportament in curtea mea. Ori canta toti la fel, ori nici unul!
Dirijorul: - Dar nu se poate, domnule senator.
Senatorul: - Ba! Sa faci bine ca, pana sambata la ora 20, sa se poata. Altfel ciu-ciu euro! Sunt senator de Bahlui, dom’le, om integru, cu cherestea! Ales prin vot liber, democratic, nu asa…

*

Dirijorul: - Buna seara, domnule senator. Am venit cu orchestra.
Senatorul: - Buna seara. La fix ati ajuns! Hai repede, pregatiti-va sa acompaniati un mare solist contemporan. Stiti, am vorbit aseara cu nevasta-mea si mi-a zis ca intre Verdi si Adrian De Vito il prefera p-asta din urma. O fi Verdi celebru, dar nu canta pe gura dom’le! Asta e!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!