agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-11-29 | | Avantajele democrației În democrație, orice fraier are dreptul la opinie, chiar și eu, Marele Prost de Bârdigani. (Bârdigani este un cătun din satul Vulturești-Argeș unde m-am născut ). Să vedeți însă dandana! Nu cu multă vreme în urmă, într-o polemică despre o personalitate, purtată pe un site literar, un oarecare se trezește din meditația sa profundă și declară cu emfază: „”Atlantida” merită să dispară de pe hartă, rapid”. (Sper că vă dați seama, nu era vorba despre Atlantida, ci de o țară la fel de veche precum acel continent!) Mărturisesc, mi-a trebuit ceva vreme până am priceput că nu era o metaforă. Cum nu sunt invidios pe alții care mă întrec în prostie, l-aș fi salutat pe distinsul coleg de la distanță scoțându-mi pălăria în fața lui. “Să trăiești domnule clonă, respectele mele” ... Vorba lui Ștefan Odobleja către un prieten: „”Măă, când te salută cineva cu atâta reverență, știi de ce o face? Fiindcă recunoaște în tine un tâmpit mai mare decât el!”. Domnul clonă nu e doar “dăștept”, e și bolnav, rău de tot. Din păcate nu e conștient de asta, altminteri ar trece pe la doctorul de suflete. Și chiar dacă nu crede, Dumnezeu, în mărinimia lui, poate, îi va curma suferința lăsându-l să aleagă. Iar el se va urca în vârful unui corcoduș și dând din umeri ca să imite cocoșul, va striga: Cucuriguuu, de trei ori. Și după fiecare cântat va bălicări tot ce e simbol în această țară. La sfârșit, mândru că și-a îndeplinit misiunea, se va arunca în cap să testeze coaja tărtăcuței. Intelectuali fini vor deplânge moartea prematură a acrobatului ce merita să primească premiul Nobel pentru serviciile aduse clanului. Pe piatra funerară se va scrie: “Genial ca Hemingwey dar mai original ca acesta, în modul cum s-a sinucis”. P.S. Las plăcerea cititorilor pentru a-l identifica pe mizerabil și cu un șut în fund să-l trimitem în gaura neagră de unde a venit!
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate