agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2011-01-12 | | Înscris în bibliotecă de Yigru Zeltil
Era odată care nu s'a povestit: era un moș și o babă. Nu un moș și-o babă... un curcan.
El a dat fuga la biserică și cu nasul peste cap a înviat-o pe curcana. Și s'a dat de 3 ori peste cap și s'a făcut păsărică moșul și baba; și s'a dat peste cap și s'a făcut aeroplan, și a sburat, a sburat, a sburat... A țipat baba. Moșul nu a țipat. S'a dus departe la o pădure și un hoț a vrut s'o prindă pe aeroplană ca s'o împuște. Odată s'a dărămat cerul peste el și s'a reparat singur; dar el era mort, Odată buf, buf, buf cu tunul: era un răsboi. Tosi au murit aproape: buf, buf, buf cu tunuri. Numai patru mai era: buf, buf, buf cu tunurile și era ploaie multă. A doua zi era general: buf, buf, buf cu toate tunurile; și câteva tunuri erau stricate că le-a dat jos pe oameni. Și un tun i-a dat în haină și în mână și a plesnit. Și calul era mare cât un cer. Ovrei tosi, rușii, românii, tosi, tosi. Moldovii tosi, ho! ho! au murit. - Mă! cât costă chitanțele astea. - Ia dă chitanțele astea. Îi dă cu tunul și îi ia toate chitanțele. Vine o cucoană și îi spune: - Ai luat, domnule, toate chitanțele dela un om bătrân? Vine la el un soldat. - Poftiți în timpul războiului... Se duce repede să ia tunuri, până n'a mai avut tunuri și a luat pușca și sabia. - Pe ăsta să nu-l omoare... Omorâți pe fata aia, buf, buf. La înmormântare o învie. S'a dus, s'a dus, s'a dus, în timpul răsboiului - povestea tata - chitanțele le-am mâncat cu tunuri. În țară era regele. Vede pe principesa îmbrăcată în căpitan-general. Crede că nu-i pușcă adevărată și o împușcă. Și-a murit omul ăla. - Am să te pun la colț... Nu ți-am zis? - N'am auzit. - Ei, te iert! Altădată să nu mai faci Și el s'a făcut mare general. Și săreau tosi ochii dela general. O mână era pe un pom, o altă mână pe alt pom și o picioară pe un mort. Și oamenii săreau pe cer și a rupt tot. cerul și buf, buf... și gataaaa.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate