agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4688 .



Aphophis, asteroidul de Cocorăști
proză [ ]
Cutia cu maimuțe
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Scaietina ]

2011-05-09  |     | 



- Rodica, lasă, dragă, cartea aia deoparte! Uite, vezi c-am avut dreptate? Nici vorbă de ploaie. Soare, aer, verdeață, trei cartoane de mititei și noi doi în colțișorul ăsta minunat. I-auzi cum ciripesc păsărelele...
- Nu ciripesc, Nae, croncăne. Unde-ai văzut, tu, ciori să ciripească?
- Lasă, dragă, ciorile-s cu treaba lor, uite colo, niște vrăbiuțe. Vreascuri uscate să căutăm și-un cântec vesel să cântăm, tra-la-la...
- Vaaai, Nae, vai, nenorocire!
- Nu-mi spune! Ai uitat micii!
- Nae, nenorocire îți spun! Cât e ceasul?
- Să tot fie trei, până-am făcut plinul, până am urcat dealul, până-am coborât valea…
-Trei... și data, ce dată e azi?
- Trei, trei august, prima zi de concediu, dragă, ai uitat? Ce ți se întâmplă? Te-ai lovit la cap, ți-a intrat ceva în ureche?
- Năicăăă...
- Au! Nu striga, dragă, sunt aici. Uite, cu-cu, cu-cu! Mă vezi?
- Vine, peste jumătate de oră, vine!
- Eram sigur! Ai chemat-o pe maică-ta!
- Asteroidul vine, Nae! Ne găsește...
- Ei, cum o să ne găsească, dragă, n-am spus la nimeni unde plecăm.
- Ne găsește, Nae, ne găsește și-n gaură de șarpe, nu pricepi?
- Nu.
- Nae, ce e un asteroid?
- Pe mine mă întrebi?
- Pe tine, mai vezi tu alte anima viva, pe aici?
- M-am săturat! De când ai fost la soră-ta în Italia, nu faci decât să mă jignești...
- Nae, n-avem timp de orgolii, asteroidul ăsta e pe traiectoria pământului și-o să-l lovească fix peste douăzeci și cinci de minute, înțelegi?
- Ete! Da', de unde știi tu, dragă, ce-o să facă asteroidul. Vă-ntâlniți?
- Asteroidul ăsta e un bolovan, Naeee! Ai ochelarii? Ia, citește aici!
- Ce să fac dragă cu ochelarii, la grătar? C-am zis și eu, mă duc: servesc o bere, mănânc un mic, aer curat, scot bancheta de la mașina și trag un pui de somn,...
- Bine. Îți citesc eu, ascultă: ” Familiile de asteroizi se nasc din ciocnirea unui asteroid gigantic cu o planetă sau cu alte corpuri ceresti. Daca, de exemplu, asteroidul-părinte se ciocneste de Jupiter, copiii sai, numiti geoasteroizi, vor bombarda Luna si Terra, cu efecte devastatoare, în circa 2 milioane de ani...”
- A, păi vezi, ehe, ce atâta grabă?
- Păi tocmai aia e, Nae, c-a trecut.
- Să fie sănătos atunci!
- Timpul a trecut, Nae, timpul. Astăzi, la ora trei și treizecișicinci de minute, se împlinesc exact două milioane de ani de la ciocnire și-un copil din ăsta va ciocni pământul.
- Pfui, drace! Dacă asta nu-i ghinion atunci, ce-i? Scap de soacră-mea, de cumnată-miu, de Lică, de datorii la bloc, vin să servesc și eu o bere și să mânânc un mic, exact, după două milioane de ani.
- Of-of, ce nenorocire!
- Nu plânge, Rodico, nu plânge... poate nu e adevărat...
- E adevărat, au spus și la Otv, Nae.
- Serios?
- Da, îl așteptau să intre în direct, ca pe fantoma Cătălina.
- Ei, păi vezi? Fantoma n-a venit, n-o să vină nici asteroidul, nu-s serioși.
- Dar ce vină are domnu’ Dan, dragă, fiecare e liber să facă ce vrea, nu te poți băga peste liberul arbitrul al nimănui!
- Păi și asteroidul ăsta are?
- Ce să aibă?
- Arbitru’ de ăsta ...
- Păi, de unde să aibă, doar vine din spațiu, n-are.
- Asta înseamnă că se duce la emisiune?
- Știu și eu! E un bolovan, Nae,
- Și ce? N-ai mai văzut bolovani la televizor?
- Ei și tu acuma!
- Ș-apoi unde e Bucureștiu’ și unde-s Cocorăștii? Dacă se duce acolo, nu poate să ajungă aici. Oricât o fi el de asteroid, nu poate fi în două locuri deodată! N-am dreptate?
- S-ar putea să ai...
- Sigur că am! Știi cum se zice: morții cu morții, bolovanii cu bolovanii dar micii fără muștar și bere, n-au niciun chichirez. Hai, să facem repede focul, mâncăm și deseară ne uităm la reluări să vedem care-i treaba cu asteroidul.
- Poate nici n-o să cadă, mai știi?


Până in acest punct, ascuns in spatele unui stejar, asteroidul Aphophis trase cu ureche la conversația celor doi. Apoi, bruc, c-un scurt moment de rotire în jurul cozii și o motivație cu siguranță mai mare decât forța gravitațională, Aphophis o zbughi spre înaltul cerului, acolo, de unde venise.

Nu vom ști niciodată ce l-o fi făcut să-și schimbe traiectoria, nu vom ști nici dacă a plecat să-și caute liberul arbitru sau sufletul pereche dar putem consemna în aceste rânduri, un lucru cât se poate de clar: omenirea a fost salvată de doi români, trei cartoane di mititei și-o navetă de bere.
Eh! Câți alți eroi neștiuți n-or fi printre noi!


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!