agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-04-05 | |
hai nea moldovene că nu știi ce-i ăla tizic
mă fac că n-aud o fi dracului ceva eu ce să-i zic spuseși că vrei la pește pe Deznățui zic da el atunci ia năpastia aia din cui mă uit ce naiba o fi haide vere că-i lângă garniță sub ea căpistere și ia-ți iminei în picioare că-i vipie-n colb mă-nvârt ca curca-ntre lemne du-te Georgică și ia-o o fi cumnatul miop și vine prâslea și ia prostovolul din cui mic virav se apleacă din șale mă uit jos o covățică lânga ea o căldare Ioane îmi zic cu mare mirare ai grijă nu fi bleg altele-s cuvintele aici și-ncerc să-nțeleg îi iau prostovolul și plec îmi zice Minel vrei la gropan sau la vâltoare de unde să știu zic la derută unde vrei tu era pe-nserare eu fiind mai mare îmi zice vezi colea sunt ghelci văduvițe și fâțe aruncă habar nu aveam plumbii sunt grei zic cum să-l arunc păi uite-așa și mi-l ia prinde cu dinții de margini se-nvârte aruncă fleoașc în unde cad plumbii în cerc mi-l dă de ațe încerc să trag bafta începătorului în punga de plasă văduvițe trei crapi și un ghelc gata îmi zic și apuc cu stânga funia toată cu dinții un plumb și arunc de-a moaca prostovolul cade în baltă și ei râd cu dinți ca de greblă fira-ți voi îmi zic și m-arunc uitând că nu știu să înot de-a dreptul în apă norocul meu apa până la brâu bag mâinile pe sub bolovani și prind carășei sub tălpi simnt ceva mă aplec mă cufund și scot scoici din acufund și le-arunc către ei dinspre aval venea un plaur bag mâna sub el și scot porcușori ce bucurie pe ei Minel se bagă și el calcă pe-un ciob de sticlă se taie și țipă îl scot în talpă o rană urâtă mergem acasă nevasta soră cu el ți-am spus să nu mergi ești ești ești un mișel ce-aveam de spus nimica nimică zic uite ce-am prins mă uit în rana curată doar sângerează torn gaz c-o cârpă îl înfășor ce să vă mai spun la aragaz trecând peste necaz dumneaei curăță peștii și-i zvârle-n ulei soacră-mea ridică țăstul și scoate de pe-o frunză de floarea a pâinii o azimă rumenită o țuică-nainte peștii crocanți soarele scapără în amurg broaștele orăcăie-n malurile serii de ce aud plescăiri de mihalț ai cam băgat-o pe mânecă moldovene râzi câș în ținutul Olteniei...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate