agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-11-27 | |
tu pleacă de-aici că nu moare mă alunga tata eram aproape
bolnav tremuram ca de friguri când liniștea era sfâșiată dureros de țipătul porcului până la cer mi se părea că striga ajutor dar nimeni nu-i înțelegea spaima durerea în mare vânzol oamenii își urmau treaba lor îl legau cu șfacul de sfârlă îl trăgeau împingeau din coteț și-n frigul zăpezii tăbărau pe el îl apucau de picioare să cadă îl țintuiau cu genunchii și scurt călău-i băga cuțitul în gât să-i taie mai întâi beregata să nu-l mai mai audă țipând apoi jugulara horcăia bulborosind în spume curgea sângele cu vlaga din el acum să-l lăsăm să moară zicea ucigașul satisfăcut își băga mâinile în omăt ștergând urmele crimei lua sticla turna în pahare beau și râdeau... nu-i așa eram bărbățel îmi făceam curaj veneam ajutam la pârlit din găleată luam și turam apă fierbinte-l spălau pe patru butuci puneau ușa cotețului se opinteau îl urcau îl clătea și-l frecau cu sare grunzoasă frumos porc are aproape de două își dădeau cu părerea să-l mâncați sănătoși mulțumesc zicea tata și mai umplea un rând de pahare îl înnăbușeau cu un țol tu du-te la mă-ta să vină cu ligheanu de mațe și trocul tu mai adă o sticlă de lângă sobă pe locul tăierii mută zăpada țipa cu o gură năclăită de sânge lângă ea lătunoaiele înnegrite de spuză... cu cuțitul îi făcea semnul crucii pe frunte apoi lama șănțuia șira spinării meșter era tata la scos hălcile de slănină la fix pentru pus la afumătoare tăia o bucată de șoric ia măi că știu că ești pofticios mâncam bucuros... în valea șerpoaicei din gavrilanu fusesem cu tata în toamnă la hribi ai grijă mi-a zis să stai lângă mine-n pădure că sunt mistreți și dacă-i o scroafă cu godaci n-avem picioare de fugă... anii au trecut demult tata e mort a fost îngropat într-o penultimă zi de post și vine iarăși crăciunul se vor tăia porci iar cu duiumul puntru nașterea domnului și câtă bucurie pe oameni... stop scrisului un harapnic de gând în tâmplă-l aud cum să-l pun în cuvânt aproape nu știu dar încerc la început sălbatici erau și omul și porcul mai știu că pe dinăuntru porcul e om dovadă că savanții se străduiesc să le facă organele compatibile pentru transplant dar nu de la om la la porc ci numai invers nu-i așa suntem superiori ceva s-a întâmplat pe pământ ca din neant a apărut omul deștept ce a domesticit porcul să-i fie la îndemână carnea și oaia și boul și câinele capra și calu și păsări ademenindu-i de pui cu dragoste și mâncare doar să-i subjuge mă-ntreb nu cumva veniții din alte lumi ce le zicem zei din vechime într-un fel sau altu a domesticit omul și nu suntem liberi arbitrii ci o crescătorie a lor să se hrănească ușor cu vlaga noastră de gânduri cârcotașii sar iute la gât debitezi iar prostii nu vezi cât suntem de deștepți chiar dacă greșesc le răspund halalul de istețime la care-am ajuns e doar că dumnealor și-au diversificat meniul după chip și asemănare și ei au pofte la fel de bizare în clipa asta poate-un sugaci se-nfruptă din gândurile mele ... să luăm poezia claritate rimă ritm muzicalitate mai are gust nu la căutare e absconsul absurdul abstrusul ba chiar lălăială de vorbe mâncare orientală cu insecte și viermi... alo oprește-te...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate