agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1759 .



Tocană de ceapă
proză [ ]
DRAMÃ, fără conotații umoristice de lungă durată

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [N.Bun ]

2015-01-27  |     | 



Tocană de ceapă

Nu știu cum eram înainte, dar acuma mă simt extrem de deștept. Adevărul e că în tinerețe am suferit de o boală celebrală la cap, despre care mulți au spus că este congenitală din naștere și că n-o mai duc mult. În final s-a dovedit că tumoarea a fost belignă, dovadă că n-am murit și nici nu se știe precis dacă voi muri. Câteodată mă mai supără, având niște schelete pe creiere din cauza operației deși m-am operat la timp. Doctorii au spus ulterior că nu trebuia să mă operez eu ci să fi mers la un neurochirurg dar era târziu, eu deja îmi montasem creierele la loc, norocul meu a fost că totul s-a potrivit ceas Omega, nu-mi rămăsese nici o piesă în plus și a fost pentru prima dată în viața mea când am văzut materie cenușie…la greu. Eu mai văzusem creiere când tăia socru-miu porcu da parcă nu era așa cenișiu. Nu socru, creierele porcului. În concluzie nu mai avea nici un nonsens să mai dau bani la doctori și să-mi desfacă iar cutia craniană. Acum, după operație, mi-am dat un concediu medical dar credeți că pot sta locului? Nooo! Ori fac tocană de ceapă cu mămăligă, ori cos gablonzuri, ori număr cuvintele din DEX, orice dar să nu stau degeaba. Mai ales că acum sunt și extrem de deștept. Când văd ce păreri are nevastă-mea simt că prostesc. De exemplu, când tai ceapa pentru tocană, ea zice că rondelele se taie pe orizontală, când e la mintea cocoșului că se taie pe verticală, dinspre față spre spate. Ea nu și nu, că trebuie invers. Când mestec mămăliga, la fel. Eu știu din liceu că mămăliga se mestecă în sens trigonometric iar ea, nu și nu, că se mestecă în sensul acelor de ceasornic. Într-o zi i-am zis franc elvețian în față: Draga mea, dacă ți-ai găsit altul du-te, dar nu mai da vina pe sensul trigonometric. Dar credeți că o să-și găsească unu mai deștept ca mine? Nooo! Când nu fac tocană de ceapă sau nu cos gablonzuri, citesc ore în șir. Zicea unu, într-o revistă, că a scris la viața lui peste zece mii de integrame adică mai mult ca Păstorel și Cincinal la un loc. Ei, dragul meu confrate, îmi venea să-i zic respectivului, eu am fost strungar la viața mea și am făcut peste un milion de șaibe dar spre deosebire de tine, nu mi-a venit nici un client să mă întrebe la ce, sau cui folosesc. Și să vă arăt cât sunt de deștept vă spun și în latină cum se zice cui folosesc: “Quod erat demonstrandum”, dar nevestei mele degeaba-i spun cuvinte de-astea grele că tot nu înțelege. Dar ca să pun capac la toate, și să vă demonstrez ce era de demonstrat (Qui prodest, în latină) adică să vă arăt cât sunt de deștept, aflați că știu să navighez în derivă pe internet dar ce zic eu pe internet, chiar și pe fesbuc. Doamne câți proști am întâlnit acolo! Cel mai surprins am fost când chiar nevastă-mea mi-a cerut prietenia. Wow! Să înebunesc nu alta. Zic, ia uite, nu-i destul că trebuie s-o suport ca nevastă, mi-o mai pun pe cap și ca prietenă. Sau să fi vrut să-i facă propunerea altuia și să fi greșit? Posibil! Tot pe fesbuc am văzut că-și pun inimioare și pupicuri. Ei, asta mi-ar mai trebui de la nevastă, un pupic. Și ca să vedeți cât sunt de proști acolo, indiferent dacă suntem în post sau se mănâncă de dulce, ei nu încetează să te îndemne: Postează! Când corect este “postește” dar te pui cu proștii? Dar am văzut și lucruri frumoase pe fesbuc. Egzistă un grup de deștepți (și aici mă simt în largul meu) reuniți în așa zisul “Clubul integramiștilor”. Cincinal și Păstorel pălesc pe lângă ăștia. Care, mai de care frate, să vezi ce fain le zic ei în versuri, ce-i mai atacă pe proști, ce cuvinte faine știu. Mă tot gândesc adesea, nu s-or fi operat și ei de vreo boală comică la cerebel?. Aoleoooooo, mă scuzați, trebuie să fug repede că mi se arde ceapa!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!