agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1394 .



Медведь Медведь Держи дверь
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [inocentiu ]

2021-11-15  |     | 



Oare de ce mi-oi fi adus aminte de îndepărtata-mi copilărie? Cum de mi-a venit în minte bătrânul nostru profesor de limba rusă care ne cerea să-i spunem pe nume, adică Alexandru Ivanovici, și nu tovarășe (tavarișci) profesor. (учитель)
Multe am mai învățat și de la dumnealui. Mi-aduc aminte despre vacile din rasa Kostroma care dădeau peste 50 litri de lapte pe zi, despre muncitorul Stahanov care spărgea norma zilnic, cu sute de procente, despre savantul Miciurin care a aclimatizat meri și cireși până dincolo de cercul polar, despre savantul Țâțân și alții, precum pare-mi-se unul Lâsenko,cei care au supus natura spre binele omenirii, despre Vladimir Ilici Lenin care fiind copil mergea cu prietenii să culeagă ciuperci. El găsea cele mai multe umplându-și repede coșulețul, și apoi îi ajuta și pe alții să și le umple, despre o fetiță care locuia cu părinții la un canton de cale ferată, departe de oricare localitate și deci nu putea frecventa școala. I-a scris necazul său tovarășului Stalin care a dat ordin ca acceleratul care mergea spre orașul cel mai apropiat să oprească la canton, la fel și cel care se întorcea de acolo. Și astfel s-a inventat, se pare, naveta școlarilor.
Multe lucruri interesante mai erau în acel manual unic de limbă rusă. Din cauza unora a avut de suferit colegul Viorel care-i făcea să râdă pe cei din jurul său. Despre vaca Kostroma zicea că sigur a făcut pipi în șușter, ( vasul în care a fost mulsă) despre savantul Popov care a inventat ( descoperit) radioul zicea că el avea unul inventat de Marconi, acoperit cu o pânză, și n-a făcut altceva decât să-l descopere. Sa aflat, și bietul Viorel a fost exnatriculat pentru o lună.
Mai era în acel manual o povestire interesantă intitulată precum titlul acestui text, adică, în traducere, Ursule, ursule, ține ușa . Era o noapte deosebit de friguroasă prin taigaua siberiană. Un bătrân locuia singur în izba lui. Aude zgomote și se uită pe ferestruica doar cât o palmă de mare. Vede un urs fugărit de o haită de lupi. Ursul se izbește în ușa care se deschide, și intră. Moșul și ursul țin cu spatele ușa închisă până ce lupii pleacă
Acum câteva zile am văzut și eu un urs pe o cameră instalată la casa noastră de vară, dintr-un sat de sub munte. A rupt gardul, a intrat în curte , a mers direct la vița de vie și a mâncat câțiva struguri rămași neculeși. A săpat apoi cu ghearele si botul în pământ de unde a scos bucăți de faguri. Da, acolo văzusem, la începutul toamnei niște viespi care intrau și ieșeau printr-o gaură în pământ. Nu le-am dat importanță.
De unde o fi știut ursul de fagurii aceia?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!