agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-07-15 | |
În Wikipedia găsim urmatoarele:
"Pentru a explica interacțiunea evidentă între obiecte și idei, Spinoza dezvoltă teoria paralelismului, în sensul că fiecare idee posedă o corespondență fizică și - invers - fiecare obiect fizic dispune de o idee adecvată. Individualitatea lucrurilor este explicată ca forme de manifestare ale substanței, fiind în totalitatea lor natura naturata (natură creată), în timp ce substanța este o natura naturans (natură creatoare). Din aceasta rezultă ideea indestructibilității lumii. Cauzalitatea imanentă este reprezentată în metafizica lui Spinoza". - Deci "fiecare obiect fizic dispune de o idee adecvată". Și ce este acest obiect fizic dacă nu MATERIE. Și materia, după Einstein, reprezinta ENERGIE. - Avem, deci, triunghiul MATERIE - ENERGIE - IDEE. - Deci IDEEA este ENERGIE. - Știam asta, nu-i așa? - Deci și Einstein și (Benedict) Baruch Spinoza au avut dreptate. Einstein nici nu avea nevoie să calculeze ceva, căci Spinoza făcuse deja toată treaba. Oul lui Columb.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate