agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3423 .



Grotesque
proză [ ]
aliens

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [concept ]

2007-08-10  |     | 



(într-un amfiteatru imens, cel care prezidează ședința ia cuvântul)

M-am născut în vara anului 2078, pe Terra, într-o eprubetă. Numele meu este CS58947132. Prietenii ar trebui să-mi zică ‘32’. Dar nu am prieteni. Nici măcar unul singur. Arăt prea grotesc. Afișez malformații groaznice pe toată suprafața corpului. Cât ghinion!… ca tocmai în primăvara anului 2078 și tocmai lângă fabrica de oameni în care urma să fiu conceput, o centrală nucleară să explodeze profund radioactiv. Evident… fabrica ar fi trebuit închisă a doua zi după catastrofă, dar piața de muncă nu permitea, în acele vremuri de expansiune, reducerea aprovizionării cu oameni. Practic, în fiecare an Guvernul Terrei avea ca obiectiv primordial popularea unei noi planete din Sistemul Solar. Miliarde de oameni, creați pe bandă rulantă în homo-plants, erau transportați, în mii de containere spațiale, spre noile tărâmuri ale făgăduinței. De aceea, sistarea activității unei singure fabrici de oameni, în care producția se ridica la aproximativ opt milioane de suflete pe an, nu putea avea loc fără a se periclita îndeplinirea marelui obiectiv guvernamental. Astfel, pe unele planete au ajuns ființe cu codul genetic făcut vraiște, așa cum îl am și eu… cei născuți în anii de după 2078, la homo-plant-ul meu intens radiat, au primit denumirea de ‘aliens’. Se scriu încă multe cărți, se fac încă multe filme horror pe seama acestor creaturi nefericite. De parcă nu ne tragem din aceiași strămoși, din aceleași maimuțe, din aceiași Adam și Eva… un simplu accident nuclear, de care nu suntem în nici un fel vinovați, ne-a îndepărtat pentru veșnicie de frații noștri tereștri. Rămași sănătoși din punct de vedere genetic, aceștia au dezvoltat, cu timpul, o adevărată fobie față de noi… Există, chiar, grupări extremiste care militează pentru exterminarea noastră și repopularea planetelor în care am fost trimiși pentru colonizare. Politicienii geneticialiști, la rândul lor, doresc instaurarea unui cod genetic unic, perfect, ca matriță în fabricile de oameni. Suportul lor popular e într-o continuă creștere. Într-o zi, toți oamenii vor arăta la fel, vor gândi la fel, deci vor trăi la fel… Defectele în înfățișare, defectele în gândire vor dispărea. Cei ca mine, ‘aliens’, creaturi grotești în ochii pământenilor, vom rămâne în istorie, probabil, sub titulatura de homo grotescus, alături de homo erectus, homo sapiens, homo geneticus… vom reprezenta o filă neagră din istoria expansiunii civilizației omenești, o filă ce va trebui ștearsă din toate cărțile de istorie. Cum va fi ștearsă? Viitorul îmi apare sumbru. Prevăd lagăre de exterminare a tuturor celor anormali genetic, prevăd multă durere și cruzime. E suficient să privesc la seria de filme ‘Aliens’, pentru a înțelege ceea ce ni se va întâmpla: vom fi măcelăriți până la ultima creatură, cu arme de foc, aruncătoare de flăcări, grenade, gaze letale. Asta ni se va întâmpla… cu siguranță.

‘Și vom accepta un astfel de destin?’

Nu am terminat. Nu… nu vom accepta. Nu trebuie să acceptăm. Suntem urâți, chiar foarte urâți în ochii pământenilor, dar suntem oameni, la fel ca și ei, și nici o rațiune nu le poate motiva cumva eliminarea noastră. Dar, și în lipsa oricărei rațiuni, pământenii tot ne vor dori extincția. Lucru care se va petrece, mai devreme sau mai târziu… asta dacă…

‘Dacă?’

Dacă nu vom lua măsuri. Trebuie să fim conștienți de faptul că, la un moment dat, se va pune problema extincției noastre sau a…

‘Pământenilor! Moarte pământenilor! Moarte pământenilor! Moarte pământenilor!’

Liniște! Nu am terminat. Moarte pământenilor?! Nu. Nu la asta m-am gândit. Pământenii sunt prea evoluați, în comparație cu noi. Un război cu Terra nu vom putea câștiga niciodată. Ne lipsesc armele de distrugere în masă. Dar putem realiza extincția… proiectului ‘homo geneticus’. Putem împiedica perpetuarea unui cod genetic unic. Acest lucru îl putem face. Cum?

‘Cum?’

Vom selecta dintre noi ființele cele mai puțin hâde și, în urma unui set de operații estetice, le vom trimite printre pământeni. Cu urâțenia lor camuflată, acestea se vor împerechea facil cu oamenii tereștri și vor da naștere unor hibrizi ce nu vor fi frumoși, dar nici în cale afară de urâți. După un timp, vom trimite pe Terra ființe cu malformații mai hidoase… tot mai hidoase… până când hibrizii ne vor semăna nouă mai mult decât pământenilor. Vom impurifica estetic întreaga omenire! Nu vom lăsa un singur om să arate frumos! Anomaliile noastre vor deveni normalități iar normalitățile lor vor deveni anomalii! Sunteți cu mine, ‘aliens’? Sunteți cu mine?

‘Da! Da! Da! Suntem cu tine! Suntem cu tine! Suntem cu tine!’

Bun. Acum vom organiza un concurs de frumusețe. Cei care vor câștiga, vor suferi, așa cum am zis, câteva operații estetice, după care vor fi transportați spre Terra… Haideți! Depuneți-vă candidaturile! Permiteți-mi doar un mic sfat: cei cu membre în plus sau în minus, cei cu o ureche sau cu un ochi în plus sau în minus, în general cei cu organe în plus sau în minus ar fi bine să nu candideze…

(ceea ce președintele de ședință nu cunoaște este faptul că, printre ființele grotești care participă la concurs, se numără și agenți secreți, sub acoperire inestetică, trimiși de Guvernul Terrei)

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!