agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-12-09 | |
Planeta Uranida, anul 5000, era noastră. Este adunarea pentru pronunțarea sentinței de condamnare la moarte prin electrocutare a puiului Iulimocos. Acesta a rănit doi curcani și un rățoi care făceau cercetări pentru descoperirea unor traficanți de pene. Completul de judecată este format din: rățoiul Fridos, curcanul Dramex, cocoșul Raconex, și gâscanul Galidos. Gâscanul Galidos începu astfel cuvântarea:
-Măi puiule amărât, nu-mi pot imagina; puteai să gândești mai mult. Pe tine a căzut toată vina. Penele nu-ți sunt de soi; ai calculat eronat. Pofta să ți-o pui în cui. Nu ești bun nici de clonat. Prețul care este acum la pene și alte produse, nici măcar nu este bun, pentru aceste vremuri duse; cănd nu plăteai impozit, puteai fi și premiat...Acum ești doar aiurit, delirezi, ai căpiat? Doar penele de curcan sunt acum la noi în top. Nu ți-ai făcut un bun plan; la afaceri ți-am pus stop. Gâscanul Dramex, plin de importanța, se adresă pricăjitului de pui: -Toate , până la pene! Nu permit să discutați. Nu vedeți că este inflație? Sunteți toți niște ratați. Penele mele-s unicat; Am prestanța, se înțelege. Sincer sunt chiar supărat, n-aveți pe această planetă o bună lege. Puiule, ce ești tembel? Nu ți-ai dat seama acum, că penele sunt fel de fel, nu se transformă în fum. Penele de curcan , valorează mulți dolari, Tu nu te pricepi la bani, aici noi suntem cei tari. Cocoșul Raconex,le spuse clar colegilor din completul de judecată: -Degeaba îl acuzați pe acest pui pricăjit; mAi bine să ascultați; Cine gâlceava a pornit. Aveți arme toți în stoc? De unde are acest puișor, un pistol ce face Poc- la furat așa ușor?. De unde are permis să poarte armă la el? Poate vi se pare vis, că n-ați dispărut de fel. Toți martorii, aici de față, să zică și bogdaproste, ați scăpat acum cu viață, Sunteți lași, o să vă coste! A vrut să-și facă dreptate, așa a considerat, și vă doare drept în coate, că va fi electrocutat. Trafic cu pene toți ați făcut; nu este o noutate. Îmi este tare neplăcut, că nu faceți deloc dreptate. Sunt răniți dar nu sunt morți. Putem să-i dăm alt verdict. AșA vă dictează sorții, pentru asemenea delict. Rățoiul Fridos, le spuse răspicat; -A avut armă la el? Adevărat sunt răniți, n-a gândit e mititel....Doar sunteți și voi părinți. Este violent, pot spune; maniere de golan. Legile pentru el nu-s bune. Terorismu-l are-n plan. Vinovatul cel mai mare e sistemul din Uranida. Fraierul în plasă sare, justiția e precum omida. Se strecoară câteodată, pe cei slabi ea îi alege. Ați făcut-o mult prea lată. Nu aveți clară nici o lege? Nu-l vom mai electrocuta. Îi vom da închisoare pe viață. Să se aștepte, asta vom da! Firul nu s-a rupt la viață.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate