agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-02-21 | | - Dumitrache, de câte ori să-ți spun să nu te mai joci așa? - Cum, tati? - Nu mai fura bricheta din bucătărie și nu mai aprinde foi de hârtie că poate ia foc locuința! - Mă joc doar în cadă. - Poate faci la noapte pipi în pat... - Nu fac! Ãsta cine-i? - Acesta este o statuie care-l înfățișează pe Prometeu. - Și de ce-i dezbrăcat? - Pentru că se află la mare, legat de o stâncă. - Spunea-i că oamenii mari n-au voie să-și scoată slipul la plajă, că iau amendă de la salvamari. - Așa este, dar aici e vorba de o legendă. - De ce li se ridică doar oamenilor mari statui? - Pentru că ei au făcut ceva în viață, în semn de respect. Dar în cazul de față, Prometeu n-a existat cu adevărat. El se află doar în imaginația omului, este un personaj mitologit. - Atunci lui de ce i-au făcut statuie? - Pentru că și Prometeu, ca și tine, a furat bricheta lui Jupiter și a venit pe Pământ să aprindă focul. - Și l-au pedepsit părinții? - Nu avea părinți, Dumitrache. - Eh, nu avea părinți! Nu-mi spune că l-a adus barza... - Poate că avea părinți, dar nu ei l-au legat. - Dar cine? - Jupiter. - Ãsta cine mai e? - Un zeu, adică un alt personaj imaginat de om. - Nu se poate, vino să vezi ce sfoară și ce nod are. - Păi dacă l-a legat... - Cine?? - Jupiter, măi! - Cineva imaginar nu poate face nod! Așa îmi spune mami când visez urât... Și pasărea asta ce este? - Un vultur uriaș pe care l-a pus Jupiter să-i mănânce ficatul lui Prometeu tot ca pedeapsă. Știi ce-i ăla un vultur? - Vulturul este un avocat bătrân, așa spune mami. - Nu, Dumitrache, vulturul este o pasăre de pradă. - Ca vrabia? - Ca ea, dar mai mare. - Ca gâsca? - Un pic mai mare. - Ca barza? - Cam așa, însă vulturul este o pasăre cu cioc scurt dar puternic și cu gheare ascuțite. Ea se hrănește cu stârvuri, șoareci, șerpi, iepuri și păsări mici. - Și cu ficat! - În cazul de față și cu ficat. - Mie nu-mi place ficatul prăjit... - Ãsta este ficatul lui Prometeu! Uită-te la el, urlă de durere... - Săraca pasăre, să fie obligată să mănânce în fiecare zi ficat! - Dacă mai furi bricheta lui mami, ca Prometeu ajungi: legat de stâncă și cu ficatul mâncat! - Eh, tati! Mai bine ca Prometeu decât ca bietul vultur...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate