agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3839 .



Zaza
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tanus ]

2003-06-11  |     | 



Orice asemanare cu persoane reale nu este deloc intamplatoare, Zaza exista, daca vreti va dau adresa ei poate, va si raspunde la scrisori...

Zaza, femeie intre 30 si 40 de ani, singura...E genul de contabila, profesoara de matematica sau femeie cu doua facultati. Imbracata la un deux pieces negru, ciorapi asortati si pantofi comozi, cu toc.
Tot ce-si mai doreste acum de la viata e o casa a ei si o gradina cu trandafiri. A stat cu cativa barbati pana acum. Ultimul a lasat-o cu "un gust amar si gradina plina de balegar", de la ea citire. Cunosc genul, femei care vor sa arate ca le merge totul bine. Ma intalnesc cu ele la pauza in cafeneaua unde ma duc sa iau pranzul, e deajuns sa ma uit la ochii lor sa-mi dau seama daca sunt fericite sau nu. Zaza are ochii verzi si fata crispata, asta m-a atras la ea prima data cand am vazut-o.
Are la munca doi colegi englezi care-i fac curte. Se invart in jurul ei ca doi catei bezmetici nestiind de unde sa o apuce. Nu stiu saracii ca pe Zaza trebuie sa o apuci de gat cu maini aspre si arse de soare, sa-i musti buzele alea parguite de dorinta pana da sangele. Asta e singurul mod in care o poti apuca pe Zaza. Ii mai place sa se tavaleasca in iarba si sa priveasca la nesfarsit campurile galbene de rapita, si sa vorbeasca despre visele ei.
-De ce nu te lipesti de un englez Zaza?
-Nu-mi dau scanteie.
-Dar de mine?
-Tu ma sperii, tu esti golan.
-Dar atunci de ce vorbesti cu mine?
-Imi place, imi pui intrebari care ma rascolesc si ma fac sa privesc adanc in sufletul meu, desi uneori ma doare.
Asta-mi placea la ea, nu accepta compromisul, desi uneori era atat de proasta ca-mi venea sa o iau la palme. Cu ultimul ei barbat inca se mai intalnea din cand in cand, probabil îi placea mirosul de balegar rascolit. Facuse vreo trei gradini cu trandafiri pana acum si pe toate fusese nevoita sa le paraseasca. Acum o vrea pe a ei proprie sa nu o mai poata da nimeni afara, asta vrea ea de la viata...
Nici nu stiu daca fusese iubita vreodata. Dar ea nici nu mai cauta iubirea, doar stupida aia de gradina cu trandafiri.

-Ai sa mai infloresti tu, Zaza?
P.S. Cine vrea poate sa-i scrie, mai jos..

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!