agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2721 .



definitii
proză [ ]
cuiul inteligentei

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [bell ]

2003-11-20  |     | 



Definitii

cuiul inteligentei

( prelucrare)


POEZIA INTELIGENTA Poezia scrisa ca si o prelungire a artei abstracte in care libertatea cuvintelor asociaza versurile cu o anume pictura sugerand imagini printr-o consecinta imediata a inteligentei.

POETUL INTELIGENT Poetul are libertate maxima si cu cat dexteritatea este mai mare in joaca sa cu versurile si cuvintele , cu atat pare poezia mai poezie. Productiile sunt extraordinare, colosale, fantastice, interesante, nemaipomenite, atragatoare, senzationale, placute, numai ca aceste epitete nu sunt proprii poeziei.

CACEALMAUA Daca vorbim de inspiratie, ea poate fi marunta atunci cand intindem mana dupa un cuvant si il gasim, si mare, atunci cand intindem mana dupa o idee si o gasim. Ideile cuvintelor sunt ale cuvintelor si nu ale poetilor. Scrierea unei poezii folosind ideile cuvintelor e o mica cacialma. Totdeauna cacealmaua e si inteligenta.

THNICA INTELIGENTA Se folosesc imagini paradoxale, intorsaturi mestesugite, care asezate pe un fir uneori intamplator, tesand o parte mica dintr-o idee, reprima pentru un timp instantaneu niste denivelari ale gandului. Se produce multa astfel de poezie. Astazi acest mod a devenit normal. Este insa o tehnica bazata prea mult pe inteligenta si prea putin pe aplicarea ideii. Decizia se ia in mintea poetului nu in imediata sa stare de spirit.

CALCULUL COMBINATORIU Poetii, ei insisi sunt mirati cat de repede si cat de usor se poate scrie doar aplicand inteligent combinarile matematice asupra cuvintelor, atatea cate sunt in limba, luate cate o mana, cate trebuiesc pentru o poezie. Limba adaposteste multe miliarde de poezii, toate frumoase si incantatoare. Acestea sunt poeziile limbii si nu ale poetilor.

STIL SI ALINARE Crampeiul de mici stari care provoaca scrierea unei poezii, manate singura din cuvant in cuvant, colaje de imagini articulate sau disparate, jocul liber al abstractului controlat sau confuz, fara indoiala ca determina pana la urma un stil de poezie, o modalitate poetica. Aceasta posibilitate uimitoare are avantaje, sufletele celor inclinati se elibereaza cate putin, iar ale cititorilor de asemenea. Aceastea este alinarea inteligenta.

MESAJUL FANTASTIC La citire se poate petrece o distorsiune bazata pe snobism sau nesinceritate. Hazardul in asezarea cuvintelor e prea mare. Confuzia e un mod de lucru, fiind generalizata. Ideile circula in zig-zag. Dar totusi se intueste prin inteligenta si imaginatie mesajul fantastic. Acest mesaj va ramane definitiv fantastic

DECLARATIE FERMECATOARE ,,Eu sunt un poet al scrierii abstracte, ma simt bine scriind o poezie pe care acum 15 minute nici macar nu o banuiam. Am simtit sa scriu asa, gandurile mele s-au ascutit in cuvintele acestea , nici eu nu pot spune mai mult decat va spune poezia, poate unora le spune mai multe sau altfel, dar tocmai aici este farmecul,,

MODERNISM Claritate, continuitate, cursivitate, linearitate, ascendenta, transparenta sunt chestiuni anacronice pentru poetii inteligenti. Se prefera artificiile de intrerupere, asimtota, scara, prapastie, acceleratie, colaj, inversiune. Ideile sunt atat de bine ascunse, incat inexistenta lor devine o existenta nesigura.

LEAC Cand nevoia de a scrie va fi vitala iar dificultatea de a scrie va fi insuportabila, chiar cu talent, imaginatie si inteligenta din abundenta. Intr-o dimineata se va trezi neindemanatecul poet.



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!