agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4019 .



Scrisori deschise din imprudență (I)
proză [ ]
Moș Tache și Guvernul

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Scaietina ]

2004-02-15  |     | 







Tot eu îs! Tache Roată din Lapovița de Sus, ț -aduci aminte, nu?
Bre, domnule acu', treaba cu vaca n-a fost mare poveste dar ce spui de grozăvia asta?
Eu, Fanache a Mariței și Costache Speriatu suntem singurii bărbați care-am rămas în sat. În rest... o mână de copii bezmetici vreo zece babe pe care le-o uitat Bunul de pe timpul lui Vodă Ștefan și niscai câini bagabonți.
Am stat o țâră ș- am cugetat și mi-am dat cu sama că asta cum s-ar chema e o situație de criză grozavă!
Văzându-mă cel mai voinic m-am hotărât să iau taurul de juvăț și să aduc lumea-napoi în sat că doar asta ai face și mata, guvernul, dacă n-ai avea atâtea bazaconii pe cap.
Zis și făcut!
O găsii pe Marița lu' Fanache că-i trimise pruncu-su o drăcovenie cu butoane, cică-i telefon. Grozav lucru, dom'le, ce să zic...
Þine parascovenia în buzunarul de la pestelcă și numa' o vezi că se rumenește toată își dă broboada la o parte și-l aude pe ficioru-su tocma'n Spania!
Și, luai șmecheria ceea o pusei la ureche și-l aud pe pruncu-su “Alo-alo”... minune mare, dom'le, ziceai că-i după ușă la mine-n bordei!
"Măi băiețaș, i-am zis, v-ajunge cât ați umblat lelea prin lume, s-o făcut timpul să vă intoarceți acasă, dragii moșului! Ce-i acolo de v-ați lipit cu toții bucluc? Veniți-napoi că noi ne-am gândit, punem pensiile la un loc ș-om cumpăra o sfoară de covrigi s-o lipim de cozile cânilor din sat!" Deh! și eu ca să-i fac oleacă de apropou, să-nțeleagă.
Și știi ce-mi răspunse, fandositul că doară sub prispa mea o mâncat dintâi găinaț de vrabie?
"Apăi moșule, cum să-ne întoarcem? N-avem perspective..."
Și n-apucai să mai vorbim mai multe că unde nu se-nverzi parascovenia, chiui tare... și mort a fost! Marița nu s-a supărat, zicea că așa face când și când. Are un maț de-i mai bagă curent în el.
Deci, ăsta e necazul cu copiii ăștia bre, n-au de-alea... Ce oameni dom'le, păi ce, nu puteau să ceară?
Ne-am strâns la sfat să vedem care, ce și cum, dar nu ne-am putut dumiri ce-s alea!
Să le dai, dom'le că nimeni nu-i cu răutate da' ce să le dai?
Nici poștașul n-a știut să ne dumirească, primarele de la comună e plecat intr-o țară unde toți samăna numa' lalele cât e ziulica de lungă, șeful de post a dat din mână a lehamite...
Pe cine eram să întreb dacă nu pe mata!
Acu', nu-i musai să-ți bați capul să-mi spui ce-sunt. Nu! Dar îi musai să faci rost de câteva perspective de astea și să mi le trimiți! Dacă nu poți cinci sute măcar jumătate!
Poți să le pui la poștă! Poștașul e om de cinste nu pune mâna, feri-te-ar sfântul!
Rogu-te numa', oleacuță de grabă n-ar strica! Până le pui, până ajung, până le dăm de știre...
Umblă vorbă că și-n satul vecin o rămas doar un cuib de babe!
Acuma, nu vreau să te spării dar mă gândesc că dacă nu te-ai face luntre și punte să faci rost de blestămățiile astea, o să rămâi numai mata si cu mine... ceilalți după cum arată n-o mai duc mult și-i păcat în fața Bunului atâta fudulie pe capul meu!
Ditamai Guvernul pentru un oțărât de moșneag!





.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!