agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3041 .



Primavara fantastica
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Bodoganel ]

2004-04-25  |     | 



Traiesc zilnic o monotonie a vietii. Serviciu-casa-serviciu. Timp liber nu prea am. Rutina muncii de zi cu zi ma impiedica sa-mi satisfac un vechi hobby - plimbarile in parc. Dar azi e sambata si e o vreme splendida. In ciuda oboselii acumulate, pe care o simt dureros in tot corpul, vreau sa ies afara si sa ma joc. Sa ma copilaresc.
Zis si facut. Ies din casa si ma plimb cu pas domol. Lacom, trag aer in piept. Simt miros de salcami si de magnolii. In apropierea mea aud tril vesel de pasarele si raman, vrajit si tintuit, pe loc sa-l ascult. Zeci, poate sute de ciripituri de tot felul invadeaza cerul, inseninandu-l. Si gandul imi zboara spre primavara fantastica a copilariei mele, cu dealuri somnoroase si despletite unde rataceam dis de dimineata sa fugaresc fluturii ce dansau in cerc, imbatati de parfumul florilor. Parfum pe care eu, ca stapan al florilor le ofeream lor tocmai pentru a-i atrage pe fluturi, ca ei sa zaboveasca mai mult si eu sa-i pot prinde...
Ajung si in parc. Aici, noi triluri cristaline imi invadeaza auzul. Pasarile se joaca de-a v-ati ascunsa printre copaci. Pe o creanga de castan salbatic doi porumbei isi fac juraminte de dragoste zburatacindu-se tandru. Undeva, in departare, se aude susurul unui rau, iar pomii freamata si se unduie ca si cum ar dansa pe o muzica nevazuta. O adiere calda a vantului, indragostit si el de micul paradis, imi mangaie fata, si, fara sa vreau, zambesc. Mi-am adus aminte de mangaierea mamei pe obraz, intr-o vreme cand eram neprihanit si fara griji. Si brusc simt in mine o bucurie inexplicabila. "De vina" e, poate, atmosfera de basm in care ma aflam.
Ma asez pe iarba de-un verde crud culegand papadiile aflate in jurul meu. Pe cateva le sacrific facandu-mi bratari din tulpina lor. Apoi ma intind pe spate, cu mainile sub cap si privesc cerul. Si parca, pentru cateva minute, am atipit...
"Ce primavara fantastica am trait azi!" imi spuneam in timp ce ma indreptam seara spre casa, incarcat de o energie aparte. Si mi-am promis ca zi de zi sa ma bucur, macar cinci minute, de frumusetea naturii si sa nu uit nicicand sa redevin copil.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!