agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 30 .



Imuabilitate
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mircea2005 ]

2024-10-17  |     | 



Nu îmi dau seama cum gândește norul de la apus, care ascunde cometa ce trece pe cerul nopții târându-și coada de lumină în dreapta Luceafărului de seară, fără să știe că din cauza lui nu am să mai văd niciodată cometa din dreapta Luceafărului care trece pe cer spre a se întoarce altădată, în timpul vieții unui altuia ca mine care își va dori să o vadă și nu va putea pentru că un nor va acoperi tocmai acea parte de cer în care comete își întinde lumina. Și care se va fi întrebând, atunci, cândva, asemenea mie acum, ce va fi gândit norul acela care va fi ascunzând trecerea cometei pe care nu o va mai vedea niciodată...
Lumea este condusă de legi imuabile. Unele sunt explicate fizic, chimic, matematic și par a fi irepetabile. Altele apar ca expresii ale trecutului pe care nu mai vrem să îl retrăim și de care fugim întreaga viață și astfel fac din fugă un mod de a viețui în lume, iar altele, de obicei cele pe care, cel mult în imaginație îndrăznim să ni le închipuim, sunt atât de diafane încât putem spune orice despre ele, până acolo încât devin lege irecuperabilă a firii noastre viitoare.
Indicativele tuturor acestor norme și principii relevă faptul că fiecare lucru și obiect, fiecare manifestare și eveniment, se constituie va fenomene care se desfășoară doar dacă sunt înrâurite cu viață. Iar viața lor izvorăște din gândul nostru cu care ne articulăm lor și prin care ni le închipuim ca întâmplându-se ori ni le dorim ca întâlnindu-ne. Moment în care, ele, urmându-și calea propriului infinit, pare-se, se transformă în prăpăstioase hiatusuri de orizontale risipiri și verticale coborâri. Asemenea norului căruia nici măcar nu îi pasă că în seara aceasta puteam să privesc cometa din dreapta Luceafărului dacă el nu ar fi fost pe acea parte de cer. Mai ales că este ultima seară în care se mai poate vedea coada cometei! Mâine seară cometa, în cazul în care nu va fi nor, abia se va mai vedea, dar doar ca o stea. Ca oricare altă stea din cerul de seară. O lumină imuabilă înconjurată de un irepetabil întuneric. Definiție a tuturor legilor, regulilor, canoanelor, principiilor și convențiilor de fapt.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!