agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 31 .



Despre pasiune
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [romantica3 ]

2024-10-24  |     | 



Cu certitudine fiecare om se naște cu una sau mai multe pasiuni, este posibil să le aducă și din viețile anterioare.
Pasiunea se concretizează în special prin atracțiile și seducțiile realizărilor cunoscute în istoria umanității.
Pasiunea constă în primul rând în educație, în talentul de a produce lucruri deosebite, minunate.
Pasiunea îl poate duce pe om pe cele mai înalte culmi de împlinire și succes.
Poate fi considerată pasiune, ceea ce face omul cu plăcere totală în profesia aleasă, cu alte cuvinte nu contează ceea ce face omul cât contează câtă dragoste depune în tot ceea ce face.
Pasiunea îi consolidează omului încrederea în sine, îi conferă fericiri pe toate planurile existențiale.
Exclusiv artele trezesc interesul oamenilor, îi face să le exercite cu propria spiritualitate, cu instrumente rafinate de cunoaștere.
Exprimarea sentimentelor cu instrumente artistice dezvoltă un talent nativ sau dobândit pe parcursul vieții.
Fără tăgadă pasiunea se formează cu iubire, cu abnegație, cu devotament, cu sinceritate, cu loialitate față de sinele omului.
Pasiunea reprezintă în primul rând arta de a trăi în cele mai frumoase moduri posibile, de a simți cum natura și universul transferă în om splendori, minuni, miracole.
Pasiunea poate fi învăluită cu multă strălucire, cu dantelă de raze și lumină, făcând posibilă dispariția totală a întunericului, a norilor întunecați.
Pasiunea îl animă pe om pe cele mai minunate drumuri existențiale, îi conferă posibilitatea de a cuceri orizonturi, dimensiuni ale cunoașterii universale, enumăr câteva din pasiunile foarte necesare acestui mileniu; pasiunea pentru inovație, pasiunea pentru știință, pentru pictură, pentru teatru și film, pentru sculptură, pentru literatură, pentru muzică și dans, pentru gătit, pentru modeling, pentru design vestimentar, pentru sport, toate acestea reprezentând cuceriri , glorii ale umanității.
Pasiunea îi certifică omului că este mult mai puternic decât crede, dezvoltă convingeri, viziuni, idealuri și visuri mărețe.
Pasiunea este energia pe care iubirea o creează fără alt scop decât de a fi devotată sieși și sinelui, generează cu siguranță iubirea necondiționată, omul iubind viața și lumea așa cum este ea plină de frumusețe dar și de imperfecțiuni.
Pasiunea înnoiește și înfrumusețează tot ceea ce atinge, tot ceea ce poate cuprinde pentru desăvârșirea ei, întrucât pasiunea născută din iubire este absolut de creativă.
Omul care are o pasiune sau mai multe poate fi extrem de fericit, punând în aplicare maniere ale eleganței spirituale, ale rafinamentului spiritual, sufletesc și psihic, poate fi absolut de iertător, de tolerant față de imperfecțiunile lumii, față de negativismul ei.
Pasiunea dezvoltă în om calități ca bonomia, sociabilitatea, ambiția, entuziasmul, optimismul, vizionarismul, dezvoltă simțuri extrasenzoriale precum clar văzul, clar auzul, clar mirosul, clar pipăitul, clar gustul.
În definitiv acest fenomen reprezintă pasiunea , gustul pentru frumos, pentru sublim, pentru absolut, pentru armonie.
Prin pasiune omul poate transmite și mesajul educațional, poate reflecta toate calitățile cu care s-a dezvoltat pe parcursul creșterii.
Nu în ultimul rând pasiunea îl ajută pe om să își controleze mintea, simțurile, sentimentele, gândirea devenind rațională. lucidă cu mare potențial creator.
Pasiunea este formatoare de viață, de destin, mai ales dezvoltatoare de suflet și spirit, care nu mor niciodată astfel putând fi luată în nemurire.
Maestrul actor și regizor Sergiu Nicolaescu a afirmat că pasiunea este mai puternică decât viața.
Filosoful remarcabil Emil Cioran a afirmat că pasiunea îi face concurență răzvrătirii, suferinței, tristeții, deznădejdii.
Eu cred că pasiunea reprezintă libertatea de expresie a talentului, a unui har, pasiunea este reprezentativă în personalitatea unui om.
Pasiunea îl contopește pe om cu lumea, cu natura, cu universul, cu divinitatea, cu ierarhia divină.



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!