agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 29 .



Despre compatibilitate
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [romantica3 ]

2024-10-25  |     | 



Aproape toate relațiile familiale și sociale se creează pe bază de compatibilitate.
Aceasta face ca relațiile să dureze, să se dezvolte, să înflorească.
Prin compatibilitate înțelegem împărtășirea unor valori comune, precum iubirea, credința, cultura, obiceiurile, pasiunile, respectul, prețuirea, admirația, compasiunea, iertarea, toleranța și altele.
Conform astrologilor nu toate persoanele sunt compatibile, dar totuși sunt posibile crearea unor relații de bună conviețuire atât în familie cât și în colectivitate.
Cu certitudine iubirea creează un cuplu însă compatibilitatea îl face să dureze toată viața.
Sentimentele reprezintă motorul unei relații, face posibil ca toate lucrurile să se întâmple în termeni pozitivi, fiecare partener putând să își păstreze individualitatea, libertatea de expresie.
Compatibilitatea este factorul cheie care face ca partenerii de cuplu să rezolve în termen optim cu efort și inspirație, cu elan creator, toate problemele cu care se confruntă.
Compatibilitatea influențează în mare măsură percepțiile asupra realității.
Compatibilitatea face ca iubirea dintre parteneri să fie longevivă, să nu se destrame cu ușurință la primele neînțelegeri sau conflicte de interes, compatibilitatea este mai importantă și decât pasiunea.
Un cuplu își consolidează relația lucrând întotdeauna împreună la toate proiectele propuse pentru prosperitate și fericire.
Compatibilitatea dintre partenerii de cuplu poate ajunge la cel mai înalt nivel existențial- suflete pereche, de multe ori formate în viețile anterioare.
Compatibilitatea socială aduce în prim plan importanța mediului de creștere și de dezvoltare asemănătoare , culturalizare și educare similară, potriviri în raționament și emoții constructive, însă diferențele socio-culturale vor fi întotdeauna o provocare care necesită mult efort și inspirație.
Psihologul Rebeca Hendrix afirmă că există mai multe feluri de compatibilitate și anume- compatibilitatea socială, compatibilitatea financiară, compatibilitatea sexuală, compatibilitatea temperamentală, compatibilitatea emoțională, compatibilitatea intelectuală, compatibilitatea spirituală.
Conform psihoterapeutului Gary Chapman compatibilitatea în cuplu are nevoie de șase etape, precum cea pasională, cea pentru adaptare, cea pentru puterea de decizie, cea pentru stabilirea împărțirii treburilor casnice, perioada de stabilizare și cea de evoluție.
În evoluția compatibilității se demonstrează că provocările, încercările, greutățile îi fac pe oameni mai puternici, mai experimentați.
Referitor la compatibilitate înțelepciunea populară în unele cazuri este contradictorie, pe de o parte spune că cei care se aseamănă se adună, pe altă parte spune că deseori contrariile se atrag, adevărul este undeva la mijloc.
Totuși este adevărat că în general oamenii caută la parteneri calități care le lipsesc lor, ca formă de completare ideală.
Nu în ultimul rând compatibilitatea depinde în mare măsură de abilitățile de comunicare, de armonizarea calităților temperamentale.
Experiențele comune, comunicarea eficientă, timp de calitate petrecut împreună, complimentele, respectul, prețuirea și admirația generează fericire, liniște și împliniri pe toate planurile existențiale.





.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!