agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ Concursul ”Romeo și Julieta la Mizil”, Ediția a XVIII-a, 2024-2025, Mizil
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-07-14 | |
Motto
"Knock,knock knocking on the Heaven's door" Stateam de vorba zilele trecute cu dl.dr.Tomas T.Harrold, istoric al luptei impotriva comunismului. Am fost intrebat daca o astfel de rezistenta a existat si in Romania, la un nivel de masa.SIncer, n-am stiut ce sa-i raspund. Sa-i spun o minciuna ? Este frumos, este nobil. Am rezistat comunismului, am rezistat trupelor rusesti. Suntem niste eroi, meritam premii, recompense, meritam statui in piata mare. Dar oare este adevarat ? O rezistenta serioasa impotriva comunismului a fost in Finlanda. Acolo comunismul n-a reusit sa ajunga pentru ca a fost o rezistenta generala, a intregului popor finlandez. O rezistenta a fost si in tarile baltice. Si acolo marea masa a populatiei s-a opus comunismului. Evident, nu trebuie uitati vecinii nostri unguri si revolutia lor din 1956. La noi ? A existat aceasta rezistenta ? Pe global, se pare ca nu. Poporul roman este un popor care se adapteaza usor. La cativa ani dupa ce PCR a devenit legal avea deja un milion de membri. Putem sa judecam pe acesti oameni ? Au avut ei de ales ? Da, intre mizerie si o viata mai buna. Si atunci este evident ca au ales viata mai buna. Au existat si cativa rezistenti. Pot fi ei generalizati ? Am vrea noi. Cat despre motivatiile lor...acestea, in general, nu prea au fost nobile. Marea majoritate a celor care au rezistat aveau ceva de pierdut. Marea majoritate a celor peste un milion de membri PCR din anii 50 aveau ceva de castigat. Ar fi bine sa recunoastem adevarul. Atata timp cat exista o viata relativ decenta , atata timp cat avem ceva de castigat, putem fi condusi si de un trib de maimute. E pacat sa ne amagim pentru ca aceasta amagire nu duce la nimic bun.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate