agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ Concursul ”Romeo și Julieta la Mizil”, Ediția a XVIII-a, 2024-2025, Mizil
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-04-19 | |
-Sunt Felix.
-Otilia(zâmbește). -Te-am căutat. ...nu destul. -Acum te-am găsit, ești aici. Spune-mi. -Mi-am dat seama că nu îmi doresc o viață superficială alături de un bătrânel ratat. Vreau sa simt că trăiesc. Cum e? -Fericirea? E sentimentul că zbori când de fapt tu stai pe loc. Când eram mic, tata îmi povestea că stelele sunt de fapt oameni fericiți. -Îmi plac stelele. -Iubesc stelele. Ele veghează oamenii, le cheamă la ele. -Și vin? -Nu. Le este frică de zbor,le e teamă că o să cadă. -Și mie mi-e frică de cădere. Am căzut odată de pe Casiopeea; acum nu mă mai pot înălța. Omul pe care l-am întâlnit în cădere mi-a lăsat mie inima lui. Acum îl caut, dar nu știu cum arată, nu l-am întrebat cum se numește, dacă are pisică... * -Sunt luceafărul de zi. -Sunt luceafărul de noapte.Îmi pari cunoscută. -Probabil m-ai mai văzut. Eu te știu de la asfințit. Nu pot spune exact ce îmi place la tine; poate doar fizicul, poate fi vocea- reciți frumos- ești manierat, rebel. Semeni cu mine, dar pari puțin mai supărat pe lume. De ce? -De când sunt aici, nimeni nu s-a uitat pâna acum la mine. Eu îi vad pe toți, ei se văd... pe toți. Vreau ceva deosebit, dar mi-e teama. -De ce? -De zbor. * -Cum te cheamă? -Otilia. -Felix. Umblu de ani după tine. Te-am căutat în munți, în ape, în văi, în degetarul de la Degețica. M-am uitat după tine în cărți- ai reușit să ieși din Enigma ta. -Eram aici. -Cu mulți ani în urmă am văzut o cometa. Se îndrepta spre pământ. -Și? -... i-am dat inima mea,am crezut ca nu mai îmi trebuie. Am colindat pământul cu acest gol în piept. O gaură ce nu își avea sensul. Voiam să mă înalț... -Dar n-ai mai putut. -Am devenit rațional. Cum adică stelele sunt oameni fericiți? Stelele sunt corpuri independente cu căldura și lumină proprie. Un om nu ar rezista în afara stratului de ozon, e prea mare presiunea, aerul nu e respirabil... -Întinde mâna, îți dau inima înapoi, mi-am făcut și eu rost de una: din suflet de om și praf de stele. -Cum îi vom pune numele? -Maysis- adică ce rezultă din uniunea a două stele, adică a doi oameni. Tu și eu.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate