agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1874 .



anatomia unei imagini
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [lentib ]

2010-02-14  |     | 



- e foarte curat și limpede discursul poetic
- nu știu cum s-ar percepe fără tablou în față.
- are viață în sine. dacă ar fi o pânză goală înainte, ar zidi-o poemul. exact la o astfel de imagine duce.
- știi, pentru mine este o provocare, un exercițiu interesant, pentru că de multe ori mă simt golit.
- de ce golit?
- nu-ți pot explica. dar cum apare un imbold din exterior mă trezesc pur si simplu.
- și totuși, uită-te mai bine la chip, la unghiile picioarelor, par a fi ale unui băiat...
- este inexpresivă fața...
- nu al unei femei, e ambiguă imaginea. are cearcăne și nasul urât, pare un băiat de cincisprezece ani.
- voiam să sugerez în poem că este o femeie care vrea să evadeze în trecutul ei îndepărtat. e impresionant cum își ascunde sânii în spatele genunchilor...
- poate e un băiat care se ascunde, l-au bătut colegii lui, a fugit de la scăldat și stă ascuns sub frunze. n-are mușchi să riposteze. e acea stare în care fiecare dintre noi am vrut să fim de partea cealaltă. n-ai vrut niciodată să fii femeie?
- nu cred.
- eu am vrut să fiu bărbat.
- femeia de aici știe că nu poate redeveni copil dar...
- hm...
- nostalgia ei se poate împlini având unul.
- uită-te la tunsoare, e tunsă băiețește, nu are șuvite rebele de femeie. pomeții, trăsăturile în ansamblu sunt ale unui adolescent.
- poziția aceea fetală înseamnă reintoarcere...
- sau dorința de a fi protejat.
- nu.
- are buze vinete semn al frigului
- în niciun caz, acolo e teamă și pândă.
- a ieșit din apă, nu stă pe iarbă ci pe un pat.
- e ciudat tabloul. chipul e prea încercănat în comparație cu albeața trupului. nu e repaos adică odihnă, ci nesomn. sau neliniște.
- e vânăt pe alocuri.
- iar luminile nu sunt potrivite.
- semn al frigului. îmi pare ieșit din apă deși nu e ud. mai e ceva interesant: conturul coapselor e difuz, tocmai partea cărnoasă a femeii, ceea ce mă face să cred că am dreptate când spun că e băiat. uite la șoldurile care trebuiau să se vadă! îs topite în lumină. e băiat dupa pomeți și osatura feței.
- ar putea fi copilul pe care nu l-a avut autorul.
- are un zid în spate și frunze, semn de arbore. doar buzele sunt vinete nu și corpul. umbrele sunt violacee.
- uită-te mai atentă la ochii aceea complet inexpresivi.
- parcă e un portret robot, o reconstituire, o pierdere a inocenței, un abuz. privirea este acuzatoare.

- sadic și pervers constrângătorul, creatorul picturii.
- totuși, o imagine nu te limitează, dimpotrivă, te face să visezi mai mult.
- desigur, dacă ne-ar fi adus niște fluturași îl catalogam naiv...


http://www.poezie.ro/index.php/poetry/13926685/timp_amniotic

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!