agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ Concursul ”Romeo și Julieta la Mizil”, Ediția a XVIII-a, 2024-2025, Mizil
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-03-18 | |
Singura, tanara, la sosea
Eseu filozofic Gorunescu V. Carmen Lidia Incerc insetata sa ajung in oras, ca printul arab , la Mecca. Astept singura pe sosea, aproape de brazda-mi strabuna. Iata un tip rasat intr-o masina decapotabila! Entuziasmata, incerc sa comunic prin limbajul semnelor, pentru a-l opri. Trece cu viteza luminii, raspunzandu-mi prin acelasi limbaj , folosind aratatorul inaltat pe verticala. Incerc sa deconotez semnificatia gestului, cautandu-i parabola, alegoria si metafora subtila Sa-mi fi aratat oare “spiritualul” directia in care se deplasa , ori verticalitatea sa morala de familist convins-posibil deputat sau senator? Singura, tanara, la sosea,,, Uite, nici nenea nu ma ia! Si-a gasit o nurlie de genul “Si-avea un corp, /Ce corp avea…/ Un corp de casa la sosea..” Singura, tanara, la sosea… In timp ce ma cufund in profunzimea filozofica a gandirii mele, un taran in triplele sensuri :giratoriu, propriu si figurat, ma abordeaza surazand enigmatic, filozofic, profund giocondian, de la inaltimea decapotabilei lemnoase si din adancimea brazdei sale “ M-a lasat benzina , ca va urcam eu pe sa “, dadu si nenea cu oistea in sentimentele mele ravasite si pun pariu ca nu-l chema Ieremia !.Pai, nu e proverbial umorul nostru taranesc ? Singura, tanara, la sosea… Incerc sa ma consolez; din timpuri imemoriale romanul face autostopul, incercand sa prinda vreun mijloc de transport spre inima Europei , a Occidentului.De cand incearca el sa intre in U.E? Dupa lungi asteptari, a facut-o. Noi, romanii, oameni cumpatati, am stat mult sa ne gandim:spre Est sau spre Vest? Am stat asa in cumpana pana ne-a obosit piciorul stang, ne-am dezechilibrat si am cazut cu capul in sezutul lobului parietal….Ce ti-e si cu echilibratii astia cand se dezechilibreaza! Singura, tanara, la sosea… Nici cu autostopul nu mai reusim? Nu mai tine, fratilor europeni, acceptati-ne pana nu imbatranim practicand aceeasi veche meserie! ….si ne-am lustruit pe bombeu, ne-am parfumat, ne-am schimbat lenjeria intima… …si cate trucuri ale meseriei noastre milenare n-am mai incercat !…Inutil, domnilor ! Dar sa las generalul, sa revin la particular . Sunt tot singura, tanara, la sosea… Fratilooor, e de rau, gandesc eu ca orice roman sarman. Nici cu autostopul nu ne mai merge ?
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate