agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-01-14 | |
cu nouă ani mai mare decât mine sora mea
la institut de sport vacanță vară ca și în primăvară așteptam prilejul să îi șterpelesc o carte atunci luasem una puericultura cu desene explicite uimit descoperind cum am venit pe lume aveam imaginație bogată citeam și-n căpușorul de copil vedeam imagini ca-ntr-un film pe o saltea de paie sub cireș făcea șpagatul cumpăna și podul cu două funii o coadă de hârleț își înjghebase un trapez colega ei doar o privea știam ce va urma așa că binișor eu am luat-o la picior și din valiză i-am luat o carte subțire cât s-o pot citi în timp util luasem de la ea bătaie pitit în vie sub salcâm citeam vrăjit o poezie ce începea ca o poveste "Era odată ca-n povești/ Era ca niciodată"... era atât de lungă și-mi plăcea că nu puteam să mă despart de ea și până-n seară voiam s-o știu pe dinafară la vremea aceea cei la școli făceau activitate culturală așa c-a doua zi era-ntr-o luni cu ele-am mers la arie ajunși văd ca acum tractorul duduid scuipând în aer fum cum învârtea cureaua lată și zguduind batoza toată care cu snopi stăteau la rând era o forfotă amețitoare din car cu furca snopul aruncat la cel de sus îndată prins tăiat cu secera de legătoare prin coș era zvârlit în zbanțuri femei bărbați în spate-n praf cu sacii la uluce e pauză e miez de vară cald pe câmpul larg parcă vorbesc în șoaptă sătenii așezați lângă ștergare mănâncă elevii mari dansează cântă îi spun Doinei că aș vrea să spun și eu o poezie zice da cînd ei au terminat m-a prezentat ținându-mă de mână hai zii și a plecat am început nu mai vedeam nimic în jur ci doar imagini din povestea mea un nor departe spre apus întunecat gemea din când în când în bubuitul surd "un cer de stele dedesupt/ deasupra cer de stele/ părea un fulger ne-ntrerupt/rătocitor prin ele" s-a nimerit să fulgere atunci în nor gata am auzit să-i dăm bătaie și toți s-au dus la treaba lor satul aproape am plecat acasă am ajuns plângând prin ploaie și azi de Eminescu-mi este dor...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate