agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 362 .



Pe degeaba preamărim gândurile,
personale [ ]
Omul și Viața

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Danalachi ]

2023-01-08  |     | 



nici un gând și nici o idee nu deține adevărul absolut.

Fiecare om are parte/este binecuvântat de-a purta o bucată de adevăr.

Ce este adevăr pentru mine poate fi neadevăr pentru celălalt.

Ce este real pentru mine poate fi ireal pentru ceilalți.

Conflictul intern/social va dispărea numai atunci când vom înțelege că nu există adevăr pozitiv, adevâr negativ, bun sau rău.

Adevărul zi și noapte stă sub nasul nostru: - astăzi sunt obosit,

- mâine voi fi mai prietenos,

- ieri am plâns, astăzi râd

- vecinul mi-a furat găina,

- legea este aspră,

- legea nu există ...

De căutăm adevărul in teorii sau dogme nu-l vom găsi niciodată.

Adevărul trăiește în noi, printre noi, nu este o fantomă, este un organizm viu ce poate fi accesat/ folosit imediat.

Din nefericire preferăm să fugim de adevăr pentru că este incomod, dureros

acceptăm mult mai ușor minciuna care este reconfortantă și ne dă sentimentul că suntem salvați, ne face să ne simțim curajoși.

Pentru că adevărul nu este bine primit in clipa imediată evităm să avem o relație deschisă în a spune ușor lucrurilor pe nume: am întârziat la muncă pentru că am adormit, și nicidecum nu vom spune că s-a stricat ușa la mașină sau tramvai, a căzut un meteorit ... să inventăm milioane de scuze.

Adevărul are grijă de viitor, ne aduce libertatea pe termen lung. Trăind in sinceritate de fapt trăim libertatea fără să ne dâm seama.

Minciuna ne eliberează pe moment, din acest motiv este mai populară decât adevărul. Însă, viața se derulează in așa fel încât tot ce a fost ascuns/distorsionat va ieși la suprafață. Conștiința omului este ca un contabil ( să nu zic ca un bumerang) ține socoteală și când enough it”s enough totul se schimbă la 360 de grade.

Adevărul ne ajută să deschidem locuri interioare ca la un moment dat să avem puterea de a discerne și a face schimbările necesare în viața personală dar și în societate.

E bine să ne dăm seama ca alegerile ce le facem în viață să fie suportate de adevăr, - fiecare alegere poate avea consecințe infinite ce resultă in adevăruri infinite.

Când ajungem să acceptăm adevărul din noi vom căpăta înțelepciunea să acceptăm adevărul din ceilalți, doar așa vom putea avea încredere în noi și în propria intuiție.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!