agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-07-31 | |
Râia.
Râia este momentan mai rea decât prostia, ea se vindecă, dar prostia niciodată. Unuia care-i criticat de un prost că în tinerețe cam trăgea la măsea, i-aș răspunde următoarele:mă critică acum, că-n tinerețea-mi beam odată,eu din beție mă trezeam, el din prostie niciodată! Contaminarea prostiei. Un deștept se contaminează greu de prostia altuia, decât prostul care nu are cum să se contamineze de inteligența celui deștept! Obrăznicia. Nu are niciodată limite:obraznicul, indiferent cum îl cheamă, tot obraznic rămâne și-n palate și după gratiile cuvenite. Așadar, obraznicul, chiar dacă-și va schimba numele, el nu se poate trata de această maladie, dar se blochează în fața indiferenței! Formarea caracterului uman. Stă întâi în cei șapte ani de acasă(nici o noutate), apoi se modifică în bine sau se degradează în grupurile sociale pe care individul le frecventează. Conștiința remușcărilor. Într-adevar, remușcările ucid pe cei cu demnitate și sensibilitate, dar ceeace nu mai folosește nimănui, după ce faptu-i consumat. Răul se poate învinge cu bine, spune Biblia, după unii se poate învinge cu un rău mai mare,dar păstrează-ți proporțiile, nu-i cinstit să-l învingi cu catastrofe. Fanatism fotbalistic. Pe fanatici îi poți omorî, dar ei și-n pragul de a-și da duhul, tot cu Dinamo sau Steaua lui Gigi Becali o țin până la moarte. Cititul în privire. Pe un om, privindu-l în ochi,îi poți citi gândurile, dar vai de cei lipsiți de acest simț. Cei proști ca vita te-nțeleg/doar când le spui cuvântu-ntreg/dar când vorbești c-un om cu minte/pricepe-n ochi, nu din cuvinte. Fericirea. Niciodată un om cu grad foarte mare de prosperitate nu va fi fericit pentru că vrea mai mult,se știe că "și bogații plîng"! Nu cerceta sufletul femeii. Nu căuta să afli adevărul despre ea, că nu vei reuși niciodată nimic, mulțumește-te cu o minciună spusă frumos, decât c-un adevăr trist, dezarmant! Femeia-i sfântă, ne dă zile, grăiește-o cugetare adâncă/ cu înțelesuri mai subtile: ne dă,dar ni le și mănâncă! Inima. Am cunoscut destui oameni care au, fără voia lor, o inimă de piatră, dar din păcate, este pe deasupra și neșlefuită. Armăsarul de rasă. Toți armăsarii de rasă, viguroși, fertili, plini de măreție, ajung la bătrânețe niște biete mârțoage. Misterul naturii umane. Natura are enigme, spiritul tainei, ele formează împreună misterul naturii umane și sociale. Nelipsita pilă. Nihil sine pila,magna cum propteaua, zise un necunoscător al limbii latine, care se poate traduce astfel: nimic fără pilă, mare este propteaua, din toate timpurile și din toate locurile planetei-universal valabilă.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate