agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-03-09 | |
Povestea este un mixaj între nume și fapte reale din mitologia greacă, îndeosebi, dar și nume și fapte imaginare.
ACTUL 1 Prezentarea personajelor principale, fiecare făcând un scurt expozeu, legat de relația sa cu realitatea, dar și cu ceilalți din scenă. Scena 1 Apollon, Domnul, Alcor Apollon (în biroul său de lucru, stând în fotoliu, cu pipa în mână și fumegând pe nas, asemenea unei locomotive din zilele noastre) Venit-am pe Pământ demult N-am tihnă și nici pace în suflet. O fi viața aceasta neprielnică, cu tumult Sau lipsa mea de simțăminte și de cumpăt. Sunt singur de o viață Nu mai am nicio speranță Femeie-soață nu am avut Femeie de suflet nu am cunoscut Copiii sunt o necunoscută pentru mine Prietenii, deși puțini Au plecat treptat de lângă mine. Îmi plâng singurătatea Îmi plâng nedemnitatea. Am fost copilul Domnului Am băut vin ca și Tine Doamne Am fost hrănit cu Tine Doamne Dar hrana a fost bună La a crea cunună Peste fruntea vieții mele Peste minte și gânduri grele. Acum am rămas cu Tine La rău și la bine Nimeni nu știe Ce luptă e în mine Ce tristă e clipa acum la bătrânețe Când vrea ea soarta să-mi facă fețe-fețe. Cred în Tine Doamne, dar Deși am fost un om respectat, iar Har am avut îndeajuns încât Să ajung în fruntea celor de-o seamă, am vrut Să pot a crea, precum cei din jur își doreau Pentru ei și toți ai lor, când toți sfinții îi ajutau. Am starea de neîmplinire Aștept clipa de lămurire Că va fi bună, mă tem Că este ca tot de până acum, va fi un semn. M-am săturat de singurătate M-am săturat de virtuțile deșarte Nu mai pot a trăi anost Totul în jurul meu e și a fost Fără viață, fără suflet Fără niciun zâmbet Doar muncă și trudă O viață prea nudă. Domnul (apărând de după un nor și coborând în preajma lui Apollon) Oare nu vezi tu, Apollon Că viața îți este stâlp de societate? Stâlp de credință și de libertate? Tu, omule, nu ai niciun dor? Nu vezi tu om de vază Că ești respectat, și mai mult Ești reperul lor în acest tumult? Omule, tu ești omul lor de bază Cată-ți de păstrează-ți starea ta Libertatea și menirea ta Căci altfel la colț stă cel rău Și viața ta iad poate să o facă, zău. Crede în Mine, în continuare Căci așa vei avea înclinare Pace în suflet și binețe Altfel, sufletul tău va fi numai zdrențe. Alcor (stând într-un colț al grădinii regale, a regelui Priam, și gândind cu o voce slabă, dar perceptibilă) Frumos sunt, mon cher Am și școala vieții Ce mai pot face eu? E binele aparent al sorții Piei tu drace! Coborât sunt din cer Chiar dintre îngeri am venit Căci slava Domnului am nesocotit. Nu mă pot dezice de a face rău Fie chiar și de dragul de rău Doar așa eu liniște pot avea Vai viața ta, vai viața mea. Să îmi aleg eu „prietenii” ? Sau mă vor alege ei pe mine? Cine știe, căci pretutindeni Sunt dezamăgiri și tristeți Sunt oameni lipsiți de puteri și de vieți Ce mai au o singură dorință Moartea, că-i eliberarea cu putință. Viața lor nu mai are rost Totul a căpătat un ritm tare anost. Corul (se aude pe fundalul grădinii regale, a regelui Priam) Slăvit să fie Domnul Căci el ne ține isonul Dispari dar drace Când coada el și-o face Mijloc de uneltire În păcat face zidire Viața lui e creată Să zdruncine suflete ce altădată Aveau doar credință pură în Domnul Erau în mâna Lui cu trupul și somnul. P.S. Tragedia are 5 Acte, fiecare cu un număr anume de Scene. La fiecare apariție, în continuare, voi prezenta câte o scenă.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate