agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-08-19 | |
Era pe la Paști
și, scăpați, caii verzi imitau de-a-`ndărate pe garduri, cocoșii, n-avea dorință omul acela cu buze crăpate de ouă prea roșii sorbind aerul putred, cu vela, pleca încet corabia nopții, pe când el scutura-n poartă nucii-a- nevoie ”E voie? La voi e? Și dacă da, ce?” Bătea soarta cu țeasta, privea gospodarul, la fel și nevasta, cum iși etala arta în a le sculpta, cerșetorul, de zor, individul cu talentul istovitor și fruntea lui, poarta maramureșeană zguduind grădina "Măi omule!", își striga gospodina bărbatul cu umerii plecați în timp ce i se ridica o sprânceană, "vezi că nebunul cătră mine cată!" dar ăla-și potolise avântul, deodată, numai ca rămăsese așa, cu gura căscată, dormea, și prin vise dinspre alte maluri închise aștepta un fir de lichid, cu fața în sus între picioarele porții ușor depărtate, iar sorții, prieteni, păreau că i-au pus sânge în cheaguri difuze și norocul pe buze uscate: deasupra, departe, cerul se prăvălea, era un stâlp luminat, din care scurs, mat, gălbenușul din cuibul stricat părăsea coaja spartă, prin lemn, spre gura deschisă, strâns în valiza aceea de poartă, mimând pleoapelor însetate- nserarea, divina cu aroma de nuc, încet, el se spunea „eu rămân, eu mă duc” și, uite-așa, a murit, fericit, ca un câine în China, ultimul cuc...
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate