agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2017-10-23 | |
Album psiho-emoțional
Întâmplările cuprinse în povestirile volumului Ochi de jar –autor Nicolae Aurelian Diaconescu, povestiri pentru toate vârstele – sunt tot atâtea momente de aduceri aminte dintr-o copilărie trăită cu o intensitate devoratoare. Zugrăvite cu acea simplitate adâncă, cu un farmec aparte, într-o dinamică bine dozată, cu un umor grav și nuanțat, năzbâtiile copilăriei au un parfum de altă dată, o savoare pigmentată cu nostalgie! Poznele unui copil neastâmpărat, mânat de o curiozitate scormonitoare, care încearcă să descopere cât mai multe din lumea ce-l înconjoară, o lume mirifică, plină de provocări și capcane, te prind în mreaja lor – grație harului scriitorului – în lumea aceasta magică a satului românesc, lume, care retrăită peste ani trimite cu gândul la paradisul pierdut! Povestirile scrise cu – sufletul – păstrează intensitatea trăilor, sunt vii, bine ritmate, pline de candoare, au tâlc, au farmec, sunt captivante. De altminteri, autorul are un fel tacticos de a te așeza la aceeași masă cu întâmplările trăite de el. Înzestrat cu gândire cinematografică reușește să ofere spre lectură aceste proze filmice, la care o grafică însoțitoare ar fi fost de prisos. Retrăind copilăria cu forță, autorul oferă pagini cu o bogată încărcătură emoțională, pagini, care lecturate induc cititorului tot atâtea stări de spirit. Astfel, volumul acesta de proze poate fi și un veritabil album psiho-emoțional. Lactanția Elena Iordan Constantinescu P.S. În sfârșit, "după lupte seculare care au durat mai bine de 35 de ani", iaca, am "ouat" volumul-Ochi de jar-la editura D.A.S. Sibiu. Titlul inițial-La gura povernei- (povestea se regăsește în volum) a fost furat de un anonim, care, la șase luni după tipărirea poveștii mele în Almanahul pentru copii publicat de Asociația Scriitorilor din București prin 1984, a tipărit el o carte, cu un titlu puțin modificat, la editura unde trimisesem eu volumul. Singura mea satisfacție, acea carte nu poate fi citită pe când a mea, vorba doamnei de mai sus, e captivantă!
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate