agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2021-03-17 | |
E martie
și s-au înmulțit florile pe masa la care lucrez – le văd cum se întind spre fereastră cu petalele deschise, parfumul lor de roz și alb și galben îmi provoacă migrene dar le privesc cum se desfac ca niște buze plesnind a tinerețe, le privesc în continuu cu sinusurile congestionate și suport durerea până ce zilele o să le răpească frumusețea și-o să le stingă dulceața. Doar ce este suferința în fața gingășiei lor dacă nu însăși dragoste? Pot să aștept. Până la data asta aș vrea să spun că mi-au crescut și mie flori pe piele și că am citit toate cărțile pe care le cumpăr, că am alergat un maraton, că am pictat toți pereții din casă, că mi-am legat viața într-un volum cartonat, că am scris cântece din alb și negru, că mi-am înfruntat fricile și au început să-mi placă gândacii sau cel puțin că pot să-i ignor, că pe zi ce trece sunt o persoană tot mai bună și din ce în ce mai frumoasă, din ce în ce mai grozavă, că pot scoate apă din piatră seacă și nu există nimic pe lume din ce nu pot face – chiar și să gătesc, să înot sau să conduc o mașină – că sunt răbdătoare, cumpătată și înțeleaptă, că am toate vorbele și toate răspunsurile, că mâna mea doar mângîie și inima doar iubește, că am curaj și corpul nu-mi tremură la emoție, că nu mă mai enervez din nimic, că nu mai ridic glasul și îmi trece repede, că sunt întotdeauna sinceră și spun ce simt, că-mi țin ordine în casă și în suflet, că nu las nicio zi să treacă pe lângă mine și că, în general, sunt bine. Pentru că sunt bine. Nu știu ce aș putea să cer ca să fac binele mai bun și nu știu de unde altundeva aș putea să scot răul decât din mine. Toate sunt la locul lor, iar în tot binele ăsta pot spune în schimb că uneori zilele se confundă și ba trec prea repede, ba prea greu. Nopțile mă trezesc din vise la 3:37, 4:47, 5:33 și mai nou la 6:34, mereu cu același gând și mă scufund din nou în amorțeala așternuturilor până când sună alarma la 7:15 iar ceasul de pe noptieră arată cu un minut în urmă. Unele dimineți încep greu dar nu-mi pun întrebări, merg mai departe prin viață cu intenție sau din inerție și las zilele să-mi aducă ele răspunsuri. Am redus totul la ecuații simple și-am aflat că e bine așa, mi-e bine așa cu cât mai puține necunoscute și în general fără dar dacă și cum ar fi, doar cu elementul hazardului sub care ne-am născut. Așa îmi țin inima tăcută și în afară de jena din urechea stângă pot spune sincer că nu mă supără nimic. Acum sigur că nu mă simt mereu aici sau cel puțin nu mereu cu totul și cred că ar mai fi câteva lucruri pe care aș vrea să le spun, câteva de pus la loc și câteva pe care n-aș vrea să le uit. În continuare privesc cerul zilnic, număr avioanele care-l brăzdează iar gândurile-mi zboară uneori cu ele spre alte lumi unde duc pe aripile lor grele o parte din mine. Cealaltă rămâne aici pe loc, disecată, pe străzile din București, dar până la urmă așa este viața, împărțită în da și nu azi da, mâine nu, azi poate, mâine sigur, așa suntem și noi împărțiți pe dinăuntru și nu ne reîntregim mereu, dar dacă e să rămânem la ecuații simple atunci singura necunoscută este dacă-ți pasă și dacă trebuie pentru că atunci o să fii aici. Tai totul și vezi ce rămâne. Ștergi totul și te uiți după urme. Renunți la tot și vezi ce nu te lasă. Iar la final vreau să mai adaug că am un secret, dar nu îl spun. E ceva ce știu doar eu, dar nu spun. Este un lucru în viața asta care știu să fie adevărat, dar nu îl spun. Cel puțin nu acum. Și-atât.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate